این برند سال گذشته صدمین سالگرد خود را جشن گرفت و از اواخر قرن نوزدهم شاهد رشد و تکامل صنعت لوکس بوده است.

 همانطور که قبلاً اشاره کردیم، برنهارد اچ. مایر به عنوان یک تجارت بر اساس حکاکی فلزات گرانبها در سال 1871 شروع به کار کرد، بنیانگذار همنام آن در آن زمان تنها 28 سال داشت.

ساعت

 استعداد او همراه با هوش تجاری عالی او پایه و اساس چیزی را ایجاد کرد که اکنون به یک تجارت لوکس پر رونق تبدیل شده است که پنج نسل مایر را در بر گرفته است. 

داستان برنهارد اچ مایر در سال 1871 در شهر جنگلی سیاه واقع در شهر Pforzheim در جنوب غربی آلمان آغاز شد که از قرن هجدهم به دلیل صنعت جواهرسازی و ساعت سازی شهرت داشته است.

 مایرها نامی قدرتمند در صنعت سکه شناسی در آغاز قرن بیستم بودند و خانواده سلطنتی و اشراف اروپایی را در میان مشتریان خود به حساب می آوردند. 

در طول نیمه اول قرن بیستم، خانواده مایر و تجارت آنها به دلیل دو جنگ جهانی، رکود بزرگ، و تخریب کارخانه آنها در بمباران Pforzheim در سال 1945 با چالش های متعددی روبرو شدند که بیش از 80 درصد شهر زیر آوار است.

علیرغم آشفتگی‌ها، زمانی که دهه 1980 شروع شد، این برند با موفقیت خود را به عنوان یک مدعی در دنیای ساعت‌شناسی بازسازی و دوباره اختراع کرد و عرضه‌های خود را فراتر از سکه‌شناسی به ساعت‌های لوکس و اجزای تخصصی ساعت گسترش داد. 

در اوایل قرن بیست و یکم، Bernhard H. Mayer پایگاه خود را به سوئیس نقل مکان کرد و جایگاه خود را در صنعت ساعت سوئیس محکم کرد.