بارکدها همه جا هستند. آنها در کابینت آشپزخانه شما، روی پیشخوان حمام شما و روی قفسه کتاب شما قرار دارند.
بارکدها به قدری فراگیر شده اند که اغلب آرکوپال فرانسه مورد توجه قرار نمی گیرند و مصرف کنندگان آنقدر با آنها آشنا هستند که می دانند چگونه آنها را اسکن کنند تا خودشان را در فروشگاه مواد غذایی بررسی کنند.
از زمان اختراع آنها در بیش آرکوپال دینو از 70 سال پیش، بارکدها به ابزاری ضروری برای مشاغل تبدیل شده اند تا کنترل موجودی و عملیات فروش خود را کارآمدتر کنند و محصولات را در طول زنجیره تامین ردیابی کنند.
ثابت شده است که این فناوری برای موفقیت بسیاری از مشاغل حیاتی است – با این حال تعداد کمی از شرکت ها به این فکر می کنند که آیا بارکد فروتن را به حداکثر برسانند.
بارکد چیست؟
در سطح پایه، بارکد یک مربع یا مستطیل با ترکیبی از خطوط سیاه عمودی با ضخامت و ارتفاع متفاوت، فضای سفید و اعداد است که با هم محصولات خاص و اطلاعات مربوط به آنها را مشخص می کند. رایانههای متصل به اسکنرها میتوانند این کدها را بخوانند و از ترکیب دقیق نوارها، فاصلهها و اعداد برای بازیابی دادههای آن محصول استفاده کنند.
امروزه، بارکدها نه تنها در اقلام خانگی بارکد خوان که از سوپرمارکتها یا فروشگاههای خردهفروشی میآیند، بلکه در گواهینامهها، خودروهای کرایهای، چمدانهای چکشده و نوارهای بیمارستانی یافت میشوند.
در هر مورد، آنها یک محصول یا شخص آرکوپال را شناسایی می کنند و جزئیات مهم را رمزگذاری می کنند. بارکدها اطلاعات محصول را در نوارها و نویسههای الفبایی رمزگذاری میکنند، و زنگ زدن اقلام در فروشگاه یا ردیابی موجودی انبار را بسیار سریعتر و آسانتر میکنند.
علاوه بر سهولت و سرعت، مزایای اصلی تجاری بارکد شامل دقت، کنترل موجودی و صرفه جویی در هزینه است.
- منابع:
- تبلیغات: