عصاره بابونه حاوی حدود 50 درصد الکل است

عصاره بهینه بابونه حاوی حدود 50 درصد الکل است. عصاره های استاندارد شده معمولی حاوی 1.2 درصد آپیژنین هستند که یکی از موثرترین عوامل زیست فعال است.
عصاره های آبی، مانند چای، حاوی غلظت بسیار کمی از آپیژنین آزاد هستند، اما حاوی سطوح بالایی از آپیژنین-7-O-گلوکوزید هستند. دم کرده خوراکی بابونه توسط کمیسیون E آلمان توصیه می شود.
چای بابونه یکی از محبوب ترین دمنوش های گیاهی در جهان است و حدود یک میلیون فنجان هر روز مصرف می شود. چای کیسه ای بابونه نیز در بازار موجود است که حاوی پودر گل بابونه به صورت خالص یا مخلوط با سایر گیاهان دارویی محبوب است.
تنتور بابونه را می‌توان به صورت یک قسمت گل بابونه در چهار قسمت آب حاوی الکل دانه‌ای ۱۲ درصد تهیه کرد که برای رفع اسهال تابستانی در کودکان و همچنین برای جلوگیری از گرفتگی گل بابونه همراه با پاک‌کننده‌ها استفاده می‌شود.
گل های بابونه به طور گسترده ای به تنهایی یا همراه با سر خشخاش خرد شده به عنوان ضماد یا دمنده داغ برای دردهای التهابی یا نورالژی احتقانی و در موارد تورم خارجی مانند گل بابونه سفید تورم صورت همراه با عفونت یا آبسه مورد استفاده قرار می گیرد.
از گیاه کامل بابونه برای تهیه آبجوهای گیاهی و همچنین لوسیون، کاربرد خارجی در دندان درد، گوش درد، نورالژی و در موارد تورم خارجی استفاده می شود.
همچنین شناخته شده است که بابونه خشک به عنوان افزودنی حمام استفاده می شود و برای تسکین التهاب ناحیه تناسلی توصیه می شود. دم کرده چای به عنوان شستشو یا غرغره برای التهاب غشاهای مخاطی دهان و گلو استفاده می شود.
استنشاق اسانس های بخار شده حاصل از گل بابونه برای تسکین اضطراب و افسردگی عمومی توصیه می شود. روغن بابونه یک عنصر محبوب در آروماتراپی و مراقبت از مو است. بابونه رومی به طور گسترده در مواد آرایشی و گیاه دارویی بابونه در اثر تسکین دهنده و نرم کنندگی پوست استفاده می شود.
  • منابع:
    1. Chamomile: A herbal medicine of the past with bright future
  • تبلیغات: 
    1. جعبه ای که در آن پر از مواد مخدر یافت شد
    2. باورهای نادرست درباره رب گوجه
    3. کفش چرم یک شهر را به آتش کشید!
    4. کودکانی که از لوله خرطومی به عنوان سرسره استفاده می کنند!