مصرف آویشن مدیترانه ای در مصارف غذایی و دارویی

آویشن گیاهی مدیترانه ای است که مصارف غذایی، دارویی و زینتی دارد. گل، برگ و روغن آویشن برای درمان طیف وسیعی از علائم و شکایات استفاده شده است.

اینها شامل اسهال، معده درد، آرتریت و گلودرد است. رایج ترین گونه آن Thymus vulgaris است. طیف گسترده ای از محصولات آویشن برای خرید آنلاین در دسترس است.

این مقاله به کاربردهای دارویی و تغذیه آویشن و همچنین آویشن شیرازی خشک تاریخچه محبوبیت آن می پردازد. تیمول یکی از دسته ای از ترکیبات طبیعی است که به عنوان بیوسید شناخته می شود.

اینها موادی هستند که می توانند ارگانیسم های مضر مانند باکتری های عفونی را از بین ببرند. آویشن که در کنار سایر بیوسیدها مانند کارواکرول استفاده می شود، دارای آویشن کوهی شیرازی خواص ضد میکروبی قوی است.

یک مطالعه در سال 2010 نشان می دهد که تیمول می تواند مقاومت باکتریایی را به داروهای رایج از جمله پنی سیلین کاهش دهد. پشه ببر بومی مناطق گرمسیری گیاه آویشن و نیمه گرمسیری جنوب شرقی آسیا است.

از دهه 1990، این بیماری در سراسر جهان پخش شد و حامل ویروس نیل غربی، تب زرد، آنسفالیت سنت لوئیس، تب دنگی و تب چیکونگونیا بود. گروهی از دانشگاه ملی Chungbuk در کره جنوبی گزارش دادند که ترکیبی از تیمول، آلفا ترپینن و کارواکرول در از بین بردن لارو پشه ببر موثر است.

محققان دانشگاه بلگراد صربستان دریافتند که عصاره آبی به دست آمده از آویشن وحشی در آزمایشات روی موش ها باعث کاهش فشار خون می شود. موش‌ها به فشار خون بالا به روشی مشابه افراد پاسخ می‌دهند، بنابراین یافته‌ها ممکن است پیامدهایی برای انسان‌ها داشته باشد.

با این حال، برای اثبات مهم بودن داده ها، آزمایشات بیشتری مورد نیاز است. تیمی در مرکز مطالعات علوم دامی و دامپزشکی پرتغال، فعالیت ضد میکروبی اسانس های استخراج شده از طیف وسیعی آویشن کوهی خشک از گیاهان معطر، از جمله روغن آویشن را مورد مطالعه قرار دادند.

 

 

  • منابع:
    1. ?What are the benefits of thyme
  • تبلیغات: 
    1. پیدا شدن طلا های حضرت سلیمان در مصر!
    2. کفش چرم یک شهر را به آتش کشید!
    3. رنگ روغنی رئیس جمهور را از تصادف وحشتناک نجات داد
    4. ساخت دفتر با الیاف نقره برای شاهزادگان مصری!